Thursday, December 23, 2010

Colecțiile de carte Adevărul au ajuns și în Moldova

Astăzi este prima zi când ziarul Adevărul din Moldova apare cu o carte. Nu am putut să nu merg și eu la un chioșc de ziare și să întreb: „Aveți ziarul Adevărul cu carte?” Era trecut de ora 10 și mi-era teamă că nu voi mai găsi ceea ce căutam. Spre surprinderea mea, am găsit-o.

Surprins am fost de faptul că nu m-am așteptat să mai găsesc ceva la acea oră, urmând exemplul românilor de peste Prut, unde oamenii stau la coadă de la ora 5 dimineața pentru a achiziționa o carte. Până în ora 7, toate stocurile se epuizează.

La Bălți, din câte se pare, publicul nu este atât de interesat de o lectură de calitate. Sau un alt motiv ar putea fi faptul că majoritatea oamenilor sunt vorbitori de limbă rusă. Tind să cred însă că vânzările reduse de astăzi se datorează unei informări precare, evenimentul fiind promovat mai mult în media on-line, la care nu toți cetățenii au acces.

Mă bucură nespus faptul că redacția Adevărul Moldova urmează aceeași traiectorie ca și fratele său de peste Prut - educă publicul. Republica Moldova chiar are nevoie de o carte bună, iar venirea acesteia în casele oamenilor de aici nu face altceva decât să cultiveze inteligența oamenilor. Ascensiunea unui popor se bazează nu doar pe aspecte economice și materiale, ci în primul rând pe elementele morale, cultura oamenilor având întâietate într-o societate civilizată.

Să sperăm că inițiativa se va bucura de un succes cel puțin similar cu cel din România.

Adevărule, bine ai venit și în casele noastre!

No comments: