Tuesday, March 3, 2009

"The Phantom of the Opera" - spectacol de exceptie pe Broadway

Intotdeauna mi-a placut sa merg la teatru. Sunt pasionat de munca pe care actorii o depun in a monta un spectacol. Probabil ca este vorba de o munca enorma, ce constituie multa rabdare si implicare cu trup si suflet. Nu am incercat niciodata sa joc si eu pe scena si, de altfel, nici nu stiu daca as reusi. Dar in fine, imi place sa privesc.

In recenta mea calatorie la New York, am avut onorabila posibilitate de a viziona un spectacol de pe faimosul Broadway. Imi doream dintotdeauna sa ajung acolo si iata ca am avut aceasta posibilitate in sfirsit.

“The Phantom of the Opera” este spectacolul pe care l-am vazut. Acesta este un musical, cu o durata de 2 ore. Ideea montarii acestui musical este adusa din cartea nuvelistului Gaston Leroux, “Le Fantôme de l'Opéra”. Muzica de pe coloana sonora a spectacolului este compusa de Andrew Lloyd Webber sub versurile lui Charles Hart. “The Phantom of the Opera” este considerat a fi cel mai lung musical din istoria industriei teatrale de la Broadway. Acesta a inregistrat mari succese, adunand pana in 2007 peste 5 miliarde de dolari americani la nivel mondial.

Am fost impresionat profund de acest spectacol. Nu am mai avut pana acum fericita ocazie de a viziona un musical. Iata ca rezultatele mi-au depasit cu mult asteptarile. Decorul care figura in enorma sala cu 3 etaje a fost impecabil, o scena foarte larga, o cortina maro - un interior de nota 10. Ceea ce m-a impresionat in mod special a fost faptul ca toate sunetele si muzica din timpul spectacolului erau produse live, fara anumite improvizatii. Renumitii actori care au jucat pe scena, erau talente adevarate. Puteai sa-i vezi jucand cu trup si suflet in acelasi timp, iar vocile acestora pur si simplu iti incalzeau auzul si te faceau sa vibrezi de emotie. Nu-mi puteam imagina pentru moment ca orice actor de pe Broadway este atat un bun actor, cat si un excelent dansator sau vocalist. Notele inalte pe care le luau nu te lasau plictisit. Perfecta montare a spectacolului nu-ti permitea sa observi nicio greseala, iar decorurile in combinare cu actiunea pur si simplu te fermecau, iti furau privirea intr-un anumit loc, fara a putea observa schimbarea fundalului. A fost ceva extraordinar, ceva impresionant pentru mine, ceva ce nu mai vazusem pana atunci. Peste 500 de spectatori au urmarit in acel moment “The Phantom of the Opera”, o poveste frumoasa divizata in doua acte.

In mare parte, “The Phantom of the Opera” reprezinta cel mai frumos spectacol pe care l-am vazut vreodata. Valoarea satisfactiei de dupa spectacol este inestimabila, iar bucuria din suflet si amintirea sunetelor sunt memorabile.

No comments: